قبل از شرح نکات لازم برای برقراری ارتباط و آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی، میخواهیم موضوع را با چند پرسش شروع کنیم: آیا شما میتوانید رانندگی کنید؟ اگر اینطور نیست، چندین نفر را میشناسید که میتوانند رانندگی کنند؟ احتمالا پاسخ شما مثبت است، و این به این دلیل است که رانندگی راحتتر از آن است که به نظر میرسد.
مشابه زبان انگلیسی، ممکن است مکالمه تلفنی به زبان انگلیسی دشوار به نظر برسد بهویژه اگر زبان انگلیسی، زبان اصلی شما نباشد. با این حال، اگر عبارات کلیدی که در مکالمات تلفنی استفاده میشوند را بیاموزید، ارتباط تلفنی به زبان انگلیسی برایتان بسیار آسانتر میشود.
به همین دلیل ما در این مقاله عبارات ضروری را برای آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی حرفهای تهیه کردهایم. برای یادگیری این عبارات از نکات گفته شده در این مقاله استفاده کنید؛ به زودی خواهید دید که صحبت با تلفن به زبان انگلیسی مانند رانندگی در خیابان برایتان آسان میشود!
سرفصل ها
ضرورت یادگیری و آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی
صحبت با تلفن ممکن است یک قسمت اساسی از وظیفه و کار شما باشد، یا ممکن است فقط مجبور باشید هر از چند گاهی مکالمات تلفنی انگلیسی داشته باشید یا به آنها پاسخ دهید. شاید لازم باشد هر روز یا حتی به عنوان بخشی از یک امتحان یا مصاحبه شغلی، مکالمه تلفنی به انگلیسی داشته باشید.
اینگونه شما خواهید دید که بهبود مهارتهای مکالمه تلفنی به طور کلی به مهارت گفتاری و عمومی شما نیز کمک میکند. علاوهبر این، مکالمه تلفنی چه به انگلیسی و چه به زبان مادری به بالا بردن اعتماد به نفس شما کمک کرده و عزت نفس شما را بهبود میبخشد.
در صورتی که میخواهید در مکالمه انگلیسی و البته صحبت روان به انگلیسی، مهارت زیادی کسب کنید، شرکت در کلاس آموزش تافل به شما توصیه میشود.
نکاتی برای داشتن یک مکالمه تلفنی انگلیسی
نکته قابل توجه در مورد آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی و یادگیری این عبارات تلفنی این است که شما واقعا از آنها در زندگی واقعی نیز استفاده خواهید کرد. در ادامه به چند نکته برای یادگیری و ارتباط تلفنی به زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد:
از اشتباه کردن نترسید
اولین باری که از برخی عبارات جدید استفاده میکنید، احتمالا مرتکب اشتباهاتی خواهید شد. همه افراد وقتی چیز جدیدی یاد میگیرند، این اشتباهات را انجام میدهند و این کاملا طبیعی است.
البته امیدواریم افرادی که با آنها صحبت میکنید صبور باشند و شما را درک کنند. با این حال، برخی از افرادی که هرگز زبان دوم را یاد نگرفتهاند، نمیدانند که چقدر این کار دشوار است. نگذارید آنها شما را دلسرد کنند! همیشه این جلمه را به خود یادآوری کنید: وقتی اشتباه میکنید، در حال پیشرفت هستید.
از اشتباهات خود بیاموزید
نکته جالب دیگر در مورد اشتباهات این است که میتوانید از آنها یاد بگیرید. هر بار که مکالمه تلفنی را تمام میکنید، اشتباهاتی را که فکر میکنید مرتکب شدهاید یا عباراتی را که از آنها اطمینان ندارید، یادداشت کنید.
در صورت امکان و مجاز بودن در محل کار، حتی ممکن است بخواهید مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید. سپس میتوانید بعدا به تنهایی یا با یک معلم خصوصی، مکالمه ضبط شده را گوش دهید تا شاهد عبارات جدیدی که به درستی استفاده کردهاید باشید و یا در مواردی که اشتباه داشتهاید، با تمرین بیشتر قدرت مکالمه تلفنی انگلیسی خود را تقویت کنید.
هر روز از سه عبارت جدید برای یادگیری و آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی استفاده کنید
پس از خواندن عبارات و نکات زیر، هر روز سه عبارت را برای استفاده در مکالمات تلفنی و یا مکالمات روزمره خود انتخاب کنید. اگر از کلمات جدید استفاده نکنید، دیگر آنها در ذهن شما تازه نخواهند بود. بلکه به بخشی از واژگان منفعل شما تبدیل خواهند شد، به این معنی که احتمالا با شنیدن آنها را تشخیص خواهید داد، اما خودتان نمیتوانید از آن کلمات جدید استفاده کنید.
اگر راهی برای گنجاندن آنها در مکالمات تلفنی واقعی خود پیدا نکردید، سعی کنید مکالمات تلفنی خیالی را یادداشت کنید تا بتوانید از عبارات جدید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که «تنها با استفاده از کلمات جدید، آنها را یاد میگیرید!»؛ این روش یکی از موثرترین استراتژیها برای آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی است.
مفاهیم جدید دستور زبان را در تماسهای تلفنی تمرین کنید
شما میتوانید استراتژی قبلی را نه فقط برای واژگان جدید بلکه برای گرامر نیز استفاده کنید. هر بار که ساختار گرامری جدیدی مشاهده کردید، آن را بنویسید، نمونههای خود را با آن بسازید و سپس از آن در مکالمات تلفنی خود استفاده کنید!
تمرین مکالمه با دوست خود
اگر با شخصی که میشناسید تمرین کنید کمتر عصبی خواهید شد و استرس کمتری خواهید داشت. اگر شخصی ندارید که بتوانید با او تمرین کنید، میتوانید به تنهایی تمرین کنید.
بلند خواندن به انگلیسی به شما در بهبود تلفظ کمک میکند. اگر در حین تمرین مکالمه خود را ضبط کنید، میتوانید از اشتباهات خود آگاه شوید.
احترام
هر تماس تلفنی باید با سلام و احترام مودبانهای باشد. حتی اگر برای یک هدف خاص یا یک تماس تجاری تماس میگیرید، بیادبانه است که بدون شروع یک صحبت کوچک در ابتدا، وارد مسائل کاری شوید.
قالبهای جملهبندی برای آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی موفق
رسیدن به اصل مطلب
معمولا در هر ارتباط تلفنیای شما میخواهید از مکالمه دوستانه حرکت کرده و به کار خود بپردازید. برای این وضعیت، انتقال به موضوع موردنظر، از عبارت:
I’m just calling to …
استفاده کنید. به عنوان مثال، من فقط تماس میگیرم تا ببینم آیا میخواهید جلسهای تنظیم کنید.
اما اگر شما جواب تلفن را دادهاید و منتظر هستید تا بدانید چرا شخصی با شما تماس گرفته است، میتوانید مکالمه را با گفتن این جمله ادامه دهید:
So what can I do for you?
بنابراین چه کاری میتوانم برای شما انجام دهم؟
قطع کردن مکالمه بدون توهین
اگر ابا یک فرد بسیار پرحرف صحبت میکنید، ممکن است دشوار باشد که یک کلمه را بیان کنید یا به مکالمه کمک کنید. اگر کسی در حال ادامه مکالمه است، و شما میخواهید حرفش را قطع کنید، حتما آن را مودبانه انجام دهید. به عنوان مثال میتوانید از جملات زیر استفاده کنید:
I would like to say something here
میخواهم در اینجا چیزی بگویم،
if I may or Allow me to make a point
اگر اجازه دهید نکتهای را بیان کنم،پ
تأیید مکالمات
اگر از طریق مکالمه تلفنی برنامهریزی میکنید، حتما جزئیات را در پایان تماس تأیید کنید. با عباراتی مانند:
Please let me confirm
لطفا بگذارید تأیید کنم
let me make sure I’ve got things straight
بگذارید مطمئن شوم که همه چیز را درست متوجه شدم
ذکر دلایل تماس گرفتن
یکی دیگر از مبانی آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی، شفافسازی موضوع مورد بحث است. در ابتدای مکالمه تلفنی بهتر است دلیل تماس خود را روشن کنید. این به هر دو سخنران کمک میکند تا در مورد موارد مرتبط صحبت کنند.
I’m calling to ask about…
من تماس گرفتم تا در مورد … سوال کنم
گرفتن پیام
اگر به یک تماس تلفنی پاسخ میدهید و تماسگیرنده میخواهد با شخصی که در دسترس نیست صحبت کند، باید پیامی بگیرید. این کار را میتوانید به روشهای زیر انجام دهید:
I’m sorry, she/he’s not here today. Can I take a message?
ببخشید، او امروز اینجا نیست. میتوانید یک پیغام بگذارید.
گذاشتن پیام
از طرف دیگر، وقتی تماس تلفنی برقرار میکنید و شخصی که میخواهید با او صحبت کنید در آنجا نیست، باید پیامی برای او بگذارید.
درخواست اطلاعات
وقتی از مردم میخواهید به شما اطلاعات بدهند، مهم است که مودب باشید. استفاده از فعل معادل «میتواند» و یک سوال در این مورد مفید است.
درخواست از شخص دیگر برای تکرار اطلاعات
اگر نمیتوانید افراد را از طریق تلفن درک کنید، نگران نباشید. این موضوع معمولا برای بومی زبانان اتفاق میافتد! فقط از شخص بخواهید که اطلاعات را برای شما تکرار کند.
درخواست پیشنهادات
یکی دیگر از جملهبندیهای مناسب برای آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی به این صورت است: هنگامیکه مجبورید در مورد زمان و مکان برای انجام کارها تصمیم بگیرید، میتوانید شخص مقابل را به پیشنهادات دعوت کنید. که میتوان آن را نشانه ادب دانست.
درخواست کردن
وقتی از مردم میخواهید کارهایی برای شما انجام دهند، باز هم رعایت ادب ضروری است. همانطور که میدانید میتوانید از کلمات جادویی «میتوانم» و «لطفا» استفاده کنید.
پایان مکالمه تلفنی
بعضی اوقات پایان یک مکالمه تلفنی میتواند پیچیدهترین قسمت مکالمه باشد! برای این امر میتوانید از آرزوی موفقیت برای طرف مقابل خود استفاده کنید یا از جملاتی مانند: به امید دیدار استفاده کنید. بعلاوه، میتوانید به عنوان مثال برنامهای را که تنظیم کردهاید تأیید کنید:
I’ll see you on Friday
پس روز جمعه شما را میبینم.
بعضی اوقات سادهتر است که فقط بگویید از صحبت کردن با شخص مقابل لذت بردهاید. همچنین، به خاطر داشته باشید که گفتن استراتژیک کلمه در ابتدای جمله میتواند نشاندهنده آماده بودن شما برای پایان گفتگو باشد.
بکارگیری برخی از این اصطلاحات برای یادگیری و آموزش مکالمه تلفنی انگلیسی در برقراری ارتباط بهتر به شما کمک میکند، که به تبع آن در مورد مهارتهای زبانی خود احساس بهتری خواهید داشت. تمرین روزانه آنها را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید: مردم همیشه نمیتوانند حدس بزنند که چه مدت انگلیسی خواندهاید، اما آنها به راحتی میتوانند تشخیص دهند که توانایی شما در برقراری ارتباط مکالمه تلفنی چگونه است.
در صورتی که تمایل دارید مکالمه تلفنی را در سایر زبانها به جز انگلیسی بیاموزید نیز، میتوانید در کلاس آموزش زبان آلمانی شرکت کنید.
تجربه و دانش شما ممکن است به اعتماد به نفس شخص دیگری کمک کند. آیا نکته سری دارید که به شما کمک کند در برقراری تماس تلفنی به زبان انگلیسی موفق باشید؟ خوشحال میشویم اگر آن را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
سوالات رایج
اجازه دهید سوالات رایج افراد را پاسخ دهیم.
برای برقراری یک تماس تلفنی انگلیسی از چه جملاتی استفاده کنیم؟
Good morning/Good afternoon/ Good evening/ Hello صبح بخیر / عصر بخیر / عصر بخیر / سلام England PC Services. (This is) Sarah speaking نام شرکت. سارا صحبت میکند. How can/could/may I help you چگونه میتوانم/ میتوانم به شما کمک کنم؟
برای جواب دادن به یک تماس تلفنی انگلیسی از چه اصطلاحاتی استفاده کنیم؟
Who’s calling, please? چه کسی تماس میگیرد، لطفا؟ Could I take your name, please? میتوانم اسم شما را بپرسم؟ Hello, caller. Could/May I have your name, please? سلام، تماس گیرنده. لطفا / ممکن است نام شما را داشته باشم؟
جملات رایج مورد استفاده برای معرفی خود به زبان انگلیسی چیست؟
Hello! This is Kevin Jelf calling. سلام! من کوین جلف هستم. Hello, this is Kevin Jelf from Friend Tecnology Firm. سلام ، این کلوین جلف از شرکت فناوری فن است. My name is Kevin Jelf from England PC Services. نام من کوین جلف از انگلستان است.
چگونه شخصی یا چیزی را به انگلیسی از پشت تلفن صدا بزنیم؟
Could/May/Can I speak to Charles Steven, please? آیا میتوانم با چارلز استیون صحبت کنم، لطفا؟ I’d like to speak to Charles Steven, please? دوست دارم با چارلز استیون صحبت کنم، لطفا؟ Could you put me through to Charles Steven , please? لطفاً میتوانید مرا به چارلز استیون معرفی کنید؟ Could I speak to someone who… آیا میتوانم با کسی صحبت کنم که… I am just calling to say… من فقط تماس گرفتم تا بگویم…